2011. szeptember 29., csütörtök

20 éves a Spar

Ezúton köszöntjük a koszlott üzleteiről,  a hollandiából származó makói lilahagymáról és a gátlástalan, balesetveszélyes, városrondító reklámjairól ismert SPAR nemzetközi áruházlánc 20 éves magyarországi itt-tartózkodását. Reméljük, előbb-utóbb a magyarokat is holland színvonalú kiszolgálással fogják várni, az árakkal mindenesetre utolérte már Nyugatot.
.
20 éves a Spar: jó döntés
SPAR, INTERSPAR, 20 év Spar, jó döntés, még olcsóbb
A SPAR-t 1932-ben, a hollandiai Zoetermeer-ben alapította egy Adriaan van Well nevű kereskedő. A cég önálló nagy- és kiskereskedők kereskedelmi láncba szerveződött szabad társulása volt, annak felismeréseképpen, hogy erőik egyesítésével eredményesebben tevékenykedhetnek az erősödő konkurencia viszonyai között. Vezérgondolatuk is ennek jegyében fogant, azaz "Egyetértő együttműködés által mindenki folyamatosan profitáljon”. Közös jelképnek a fenyőt választották. A holland jelmondat (Door Eendrachtig Samenwerken Profiteren Allen Regelmatig) szavainak kezdőbetűi ugyanis a DE SPAR betűszót adják ki, mely hollandul "FENYŐ”-t jelent. A sikeres hollandiai működés példája nyomán az ötvenes években gyorsan elterjedt e modell előbb Európában, majd a többi kontinensen is. Így a SPAR nemzetközi áruházlánc jelenleg öt kontinens 33 SPAR-szervezetére terjed ki, több mint 15 ezer, különféle nagyságú egységgel, s mintegy 6 millió m2 eladótérrel. Ezzel a SPAR ma a világ legnagyobb olyan önkéntes alapon szerveződött kereskedelmi lánca, mely ugyanazon a néven és egységes logoval, de nem multinacionális alapon tevékenykedik. (spar.hu) Védjegyek: A SPAR-csoport által használt védjegyek Magyarországon: Interspar Spar Kaiser's (2003 októbere óta) Hervis Külföldön: Despar Superspar Spar Express Spar Gourmet Slagord Eurospar Felvásárolt cégek Spar felvásárolt üzletláncai Magyarországon: Billa (2002 novemberében) Kaiser's (2003 októberében) Plus (2008 márciusában) Zenét!

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. megalapozatlannak minősítette és visszautasította azt a vádat, hogy megtévesztette a fogyasztókat, amikor árulta a PA-COMP Kft. csomagolt babját és hántolt árpáját. A SPAR hangsúlyozza, hogy a hatályos magyar jogszabályok alapján a gyártó felel az általa végzett csomagolásért és az általa felhelyezett jelölésekért.

A gyártó védelmében azonban hozzáteszi, hogy származási helyként külföldi országot jelölt meg, és bár nemzeti színű szalag is volt a zacskón, egyértelműen jelezte, hogy csak a csomagolás történt Magyarországon. A SPAR felhívja a figyelmet arra is, hogy a PA-COMP Kft. ugyanilyen csomagolású termékeit a legtöbb magyarországi áruházlánc, így a CBA, a Tesco és a Penny Market is árulja. A SPAR közleménye kitér arra, hogy a cég minden tisztességes kereskedelemi magatartással kapcsolatos előírást és szabályt tiszteletben tart. Kiemelten kezeli a magyar szállítókat és termékeket, és minden olyan esetben, amikor az lehetséges, elsősorban magyar szállítóktól szerzi be termékeit, s jelen esetben is ez történt - áll a SPAR közleményében.

A SPAR eljuttatta a Független Hírügynökségnek a PA-COMP Kft. kereskedelmi igazgatójának a Magyar Nemzetnek írt levelét is. Papp Krisztián Sándor - aki hivatása szerint református lelkipásztor Nyírtéten - azt írja, hogy a családi vállalkozásuknak a jogszabályok szerint még azt sem kellene feltüntetnie a csomagoláson, hogy a bab Kínából származik, mert a tisztítással, válogatással, anyagmozgatással, szállítással, csomagolással az áru értékének több 51 százaléka magyar hozzáadott érték.

A cég külön csomagolást tervezett arra az esetre, ha sikerülne idehaza tarkababot vennie, de kiderült, hogy Magyarországon nem termesztenek tarkababot. A lap cikke miatt az 52 magyar munkavállalóval működő társaság létszámát akár 5-10 fősre kényszerülhet csökkenteni - írja Papp Krisztián Sándor -, utalva arra, hogy ha cége kiszorul a piacról, akkor cseh, olasz és arab vetélytársa veszi át a helyét, ezeknél a cégeknél viszont nem magyarok dolgoznak. A PA-COMP Kft. kétszer volt Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében az év vállalkozása, termékei nyertek már Magyar Termék Nagydíjat és Magyar Minőség Háza díjat is. A kereskedelmi igazgató reméli, hogy annak, amit leírt, helye lesz a Magyar Nemzet hasábjain is, mert a cég nem akar politikai csatározások célpontjává válni, csak dolgozni akar.